جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۰۸
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهری با محوریت مناسب سازی داروخانه های دولتی و خصوصی و معابر عمومی با حضور عباس جمشیدی فرماندار، آرزو منوچهری سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، نماینده انجمن معلولین، و اعضای کمیته تخصصی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، در ابتدای این جلسه آرزو منوچهری سرپرست این مدیریت و دبیر این جلسه ضمن خوش آمد گویی به اعضای جلسه ضمن شرح دستورالعمل آیین نامه کمیته هماهنگی، پیگیری و مناسب سازی، خواستار رفع مشکلات مناسب سازی و رفع موانع برای عبور توان یابان و سالمندان جهت استفاده آسان از داروخانه ها و همچنین ایجاد بستر مناسب برای این عزیزان شد.

فرماندار شهرستان بوشهر در این جلسه ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) بر بررسی مصوبات جلسه گذشته و لزوم مناسب سازی در ادارات و اماکن عمومی و به خصوص داروخانه های سطح شهرستان به عنوان یک وظیفه مهم قانونی در قبال معلولین، جانبازان و سالمندان تأکید کرد.

عباس جمشیدی از دستگاههای اجرایی خواست تا در زمینه مناسب سازی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و اگر مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد با مدیریت و گفتگو آن را آسان کنند زیرا طبق قانون جامع معلولین، سالانه باید سی درصد در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بوشهر در ادامه ازمسوولین داروخانه ها خواست در جهت ایجاد عبور و مرور معلولین جهت استفاده از امکانات نسبت به ایجاد رمپ های مخصوص جامعه هدف تلاش کنند که اگر در این زمینه همکاری صورت گرفت از آنان به صورت  ویژه تقدیر شود.

جمشیدی از مناسب سازی به عنوان گامی مهم در جهت رعایت حقوق اجتماعی معلولین یاد کرد و بیان داشت: در مناسب سازی اماکن می بایست از الگوهای موفق و استاندارد استفاده شود.

وی در پایان از شهرداران خواست در زمان دادن پروانه و  پایان کار دقت لازم در خصوص رعایت مناسب سازی از سوی سازندگان ساختمان های اداری را داشته باشند.

در این جلسه در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی داروخانه های دولتی و خصوصی، محیط شهری، اماکن عمومی و اداری در جهت تسهیل در دسترسی معلولین به این اماکن بحث و تبادل نظر شد.

همچنین سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر گزارشی از عملکرد مصوبات جلسه قبل در خصوص مناسب سازی و اماکن ورزشی و اقدامات انجام شده در این خصوص را  ارائه داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر